Top.Mail.Ru
Bezmaksas sludinājums: ar benzīnu darbināmu auto noriets tuvojas
лучший сайт где можно скачать шаблоны для dle 12.0 бесплатно
0

Bezmaksas sludinājums: ar benzīnu darbināmu auto noriets tuvojas

alexpuskins19-10-2021, 21:48
Kategorija: Autozinas

Vai tiešām jāsteidz pārdot savu benzīnnieku pēc iespējas drīzāk? Vai šodien benzīnnieku vispār vērts iegādāties, pērkot jaunu auto? Un kur tie visi paliks, kad stāsies spēkā Eiropas Zaļā kursa regulā noteiktās vadlīnijas pārejai uz zaļāku transportu? Ar 2035. gadu regula noteikusi ražošanas aizliegumu jaunām ar benzīnu vai dīzeli darbināmām mašīnām, bet Apvienotajā Karalistē izšķirošais gads pienāks vēl agrāk, 2030. gadā, t.i., mazāk kā pēc 10 gadiem. Šīs visas gaidāmās pārmaiņas nenoliedzami mūs tuvina dienai, kad benzīna auto piedzīvos savu norietu. Un statistikas dati jau šajā gadā iezīmē acīmredzamu tendenci: Eiropas Savienībā pārdošanas apjomi auto ar alternatīviem dzinējiem pieaug, kamēr dīzeļiem un benzīnniekiem - samazinās.

Par to, ko šobrīd varam novērot auto tirgū, pastāstīsim turpinājumā sadarbībā ar sludinājumu portālu dalder.lv, kurā auto pircējiem un pārdevējiem tiek nodrošināts bezmaksas sludinājums. Jau labu laiku atpakaļ tajā parādījās arī elektrisko auto piedāvājumi, un paredzams, ka nākotnē to skaits turpinās pieaugt. Turklāt, kā liecina datu analīze, otrreizējā tirgū tieši elektroauto ir augstāka vērtība, salīdzinot ar tā paša izlaiduma gada un modeļa benzīnnieku. Par piemēru varam ņemt 2014. gada Volkswagen eUp un benzīnnieka modeli Up, kas attiecīgi maksāja 26000 un 15000 euro. Tagad, savukārt, lietoti tie maksā 12000 un 5000 euro. Elektroauto vērtība saglabājas augstāka, ļaujot to nākotnē pārdot par labāku cenu.

Auto revolūcija tuvojas

BBC korespondents Džastins Rovlats jau šī gada vasarā pāreju uz elektriskajiem auto nosauca par šī gadsimta motorikas lielāko revolūciju, pielīdzinot to savulaik 1913. gadā palaistajai Henrija Forda auto līnijai. Eiropas Zaļais kurss, savukārt, pāreju uz dabai draudzīgas enerģijas izmantošanu visos sektoros, tostarp auto ražošanā, piedēvējis trešajai industriālajai revolūcijai. Turklāt šī pāreja mūs sagaida daudz drīzāk nekā liela daļa iztēlojas.

Arī pasaules lielākie auto ražotāji pavisam drīz plāno pārtraukt ar benzīnu un dīzeli darbināmu auto ražošanu. Sākot ar 2025. gadu Jaguar pārdos tikai elektriskus auto, Volvo - ar 2030. gadu, bet britu sporta auto ražotājs Lotus - ar 2028. gadu. Turklāt šo lēmumu pieņēmuši ne tikai Premium klases auto ražotāji. Arī tādi pazīstami brendi kā General Motors pāries tikai uz elektrisku auto ražošanu 2035. gadā, bet Ford - 2030. gadā, savukārt, VW, sākot ar 2030. gadu, 70% no auto būs elektriskie.

Elektroauto eksplozija tirgū

Tas pats Rovlats elektroauto popularitātes pieaugumu salīdzina ar citu inovāciju attīstības gaitu, vērojot pieprasījuma līknes virzību. Tirgū parādoties jauniem produktiem, iespējams izdalīt 3 dažādas stadijas: sākotnējais pieprasījums ir zems, jo tehnoloģija vēl atrodas savas attīstības sākumposmā, pēc tam seko vidusposms - vērojams pakāpenisks pieprasījuma pieaugums, jo cenas krītas, visbeidzot - tirgus ir piesātināts. Saskaņā ar šo līkni - tas viss notiek 35 gadu laikā.

Tāpat pagājušajā gadsimtā vien pārdesmit gadu laikā iekšdedzes motors aizstāja ar zirgu velkamu pajūgu, bet internets, kopš 1969. gadā no Kalifornijas Universitātes datora tika nosūtīts pirmais ziņojums, jau 2001. gadā bija pieejams 513 miljoniem lietotāju visā pasaulē. Tas pats notika ar smartfouniem, fotogrāfiju un pat antibiotikām - sākotnējais interesentu skaits bija neliels, taču salīdzinoši īsā laikā tie iekaroja visas pasaules uzmanību un kļuva par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Paredzams, ka tieši tas pats notiks ar elektromobiļiem.

Kā viss sākās?

Pirmo elektroauto tā sākotnējā, nepilnīgā stadijā attīstītja skotu izcelsmes izgudrotājs Roberts Andersons jau 19. gs. Tomēr, kā jau tas tika norādīts inovāciju attīstības līknē, sākotnējais pieprasījums ir zems tieši tādēļ, ka tehnoloģija vēl nav pietiekami attīstījusies, turklāt cena ir pārāk augsta. Piemēram, General Motors EV1 izstrāde maksāja miljards dolāru, tas tika uzskatīts par pilnīgi neveiksmīgu projektu, turklāt rezultātā tika saražots ļoti neliels skaits automašīnu. Tas spēja nobraukt tikai 80 km. Turklāt salonu nevarēja apsildīt, jo tas samazinātu nobaukumu par desmito daļu. Tomēr no salīdzinoši sarežģītā sākuma, kad elektriskais auto saistījās ar dažādiem lieliem apgrūtinājumiem un ierobežojumiem, šodien jau ir izbūvēts plašs uzlādes tīkls un elektroauto var pieveikt vairākus simtus kilometru ar 1 uzlādes reizi. Elektroauto šodien vairs nav tas pats, kāds tas bija pirms gadiem 10. Tāpat arī cenas turpina samazināties un līdz ar to uzrodas arvien vairāk pircēju.

Ko saka statistika?

2020. gadā elektrisko auto pārdošanā globālā līmenī bija novērojams 43% liels pieaugums, lai arī līdz ar koronavīrusu kopējā auto tirgū pārdoto auto skaits samazinājās. Tika ziņots, ka Latvijā šogad kopumā ar benzīna dzinēju pārdoto auto skaits samazinājies par 16,5%, turpretī pārdoto hibrīdauto skaits pieaudzis par 213%. Starp visām Baltijas valstīm, tas ir pats augstākais rādītājs. Toties elektroauto tirgū Latvijā pirmajā gada ceturksī bija novērojams 47,7% pārdošanas apjomu pieagums. Tāda pat tendence vērojama visā Eiropas tirgū: ar benzīndzinēju darbināmo auto pārdošana krītas un palielinās elektroauto pārdošanas apjomi.

Īstais laiks pārdot savu benzīnnieku

Pāreja uz elektriskām automašīnām vairs nav tikai dabai draudzīgs mērķis, lai cīnītos ar globālo sasilšanu. Kā atzīst analītiķi, tā ir biznesa reālā situācija. Ar iekšdedzes dzinēja radīšanu tika aizsākta automobiļu inženierija, tomēr elektriskais auto ir automobiļu inženierijas nākotne. Saskaņā ar Eiropas Savienības noteikto mērķi sasniegt klimata neitralitāti līdz 2050. gadam, kļūstot par pasaules pirmo klimatneitrālo daļu, skaidrs, ka pāreja notiks un tā notiks ātri.

Kas tieši notiks ar benzīnu un dīzeli darbināmiem auto, tikām vēl ir grūti spriest. No jauno auto ražošanas kartes Eiropā tie tiks izdzēsti tuvāko 15 gadu laikā, tomēr tas nenozīmē, ka nevarēs turpināt pārvietoties ar modeļiem, kas ražoti agrāk. Lai vai kā, to pakāpeniska aiziešana no pasaules auto skatuves ir acīmredzama, un to iezīmē jau šobrīd pieejamā statistika par pārdošanas apjomu samazināšanos. Vēl mazliet ar benzīnnieku noteikti pagūsim pavizināties, tomēr, ņemot vērā nākotnes pieprasījumu, saprotams, ka to tirgus daļa turpinās sarukt.

Pārceļoties elektrificētajā nākotnē vien dažus desmitus gadus tālā nākotnē, pārdot savu benzīnnieku šodien nudien ir visīstākais laiks. To izdarīt var, piemēram, dalder.lv, kurā ne vien sludinājumu var ievietot bez maksas, bet arī izveidot savu privāto pārdevēja mājaslapu. Tajā iespējams atstāt atsauksmes. Līdz ar to Dalder Larvijā uzskatāma par drošāko un profesionālāko tirgus platformu auto sludinājumu sektorā.

http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/
Komentāri: (0)
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Autozinas
Losandželosā prezentēja studijas modelis ID. SPACE VIZZION
Par priekšvakarā zālē Los Angeles Volkswagen ieviesa vēl vienu studijas...
31-05-2018, 17:03
Autozinas
Rīgā notika parāde, klasiskās auto
Youngtimer Rally – tas ir unikāls pasākums, kas notiek no gada uz gadu un...
15-04-2020, 08:13
Autozinas
Bezmaksas sludinājums: ar benzīnu darbināmu auto noriets tuvojas
Vai tiešām jāsteidz pārdot savu benzīnnieku pēc iespējas drīzāk? Vai šodien...
19-10-2021, 21:48
Autozinas
Kas jums jāzina par FCA izstādē CES 2020
Šogad izstādē CES Las Vegas FCA demonstrē savas jaunākās tehnoloģijas, kas...
28-02-2020, 19:28
Ziņu avotu "Auto Press in Latvia" izveidoja autobraucēji auto faniem, kuri vēlas sekot jaunākajām tendencēm no autobūves pasaules. Mēs izvēlamies visinteresantākās ziņas par automašīnām un nekavējoties publicējam tās vietnē. Mēs rakstām auto nozares jaunumus, paziņojumus, publicējam jaunus testa braucienus un atsauksmes par jaunām automašīnām, kā arī sekojam auto izstādēm un tehniskajiem atjauninājumiem. Sekojiet līdzi jaunākajām ziņām - sekojiet līdzi automašīnām, kā arī auto jaunumiem un "AutoPress.lv" rakstiem!
Powered by DataLife Engine. Visas tiesības paturētas.
Яндекс.Метрика
up